Nieuwe werkwijze en een nieuwe site.

 

                                               Wat is gebleven , Cabines voor radiografische trucks.

 

Wat is veranderd,  de vragen zijn veranderd,  het inzicht is veranderd  en de werkwijze is veranderd.

 

Vroeger waren hier alleen giethars cabines te vinden om je eigen DAF- RC-truck te bouwen.

 

Nu zijn ze nog wel te vinden. Maar ligt de hoofdzaak bij mijn nieuwe methode.

 

 

Waarom er dingen zijn veranderd.

De vragen die mij gesteld worden zijn veranderd. Toen ik begon was er vraag naar de nieuwste en grootste cabines.

Men was blij een DAF te kunnen bouwen en daarmee iets anders dan de meeste.

Nu zijn de vragen die mij gesteld worden. “ik heb vroeger en dat en dat type gereden, in die uitvoering, kan je dat bouwen”

Natuurlijk kan ik dat. Maar het maken van een gietmal is een kostbare zaak.

En bijna nooit was men bereid die gehele kosten op zicht te nemen,  daarmee werd een “ja, maar dat gaat wat kosten”, vaak een nee.

 

Als techneut hou je ook de markt en methodes in de kunsthars industrie in de gaten.

En met het ontwikkelen van het prototype voor de XF in de tamiya schaal was ik al aan het experimenteren met karton als basis.

Dat werkte prima voor het maken van een mal. Maar voor op een truck. Niet sterk genoeg. Ook was nat schuren een probleem.

Dus niet duurzaam genoeg.

Ook als de XF cabine in giethars gegoten is. Blijft het een zware jongen.

Op zoek naar een alternatief. Bij licht en hightech denk je natuurlijk aan carbon vezel.

Daarmee leg je laagjes in de mal en laat er een hars in trekken.

De basis van mijn nieuwe methode is exact dat. Opbouwen uit laagjes en er hars in laten trekken.

 

IMG_20170129_155515kartongiethars